Temsebrug.be forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rambo overvalt reisbureau

Ga naar beneden

Rambo overvalt reisbureau Empty Rambo overvalt reisbureau

Bericht  Franky wo maa 18, 2009 10:24 pm

Rambo overvalt reisbureau

Temse Verklede man bedreigt uitbaatster en haar dochter met mes

Rambo overvalt reisbureau _MG_0774

TEMSE - Een jongeman gewapend met een mes overviel woensdagavond het reisbureau Scheldeboorden Travel in Temse. Hij had zich geschminkt als in een rambofilm en eiste geld. De buit bedraagt 600 euro.
Even voor zes uur woensdagavond stapte de overvaller het reisbureau Scheldeboorden Travel aan de Scheldestraat in Temse binnen. Op dat ogenblik was uitbaatster Patricia Chatoir aan het telefoneren met een klant. Naast haar zat haar dochter Maureen Meeus. 'De overvaller kwam binnen en riep al van op de mat aan de voordeur 'Geld, geld, geld', getuigt Patricia Chatoir. 'Ik dacht eerst nog dat het om een grap ging, want die kerel was geschminkt en dit weekend is het carnaval in Temse. Zijn handen zagen zwart alsof hij met kolen aan het werk was geweest en zijn gezicht stond vol schuine zwarte strepen.'
'Hij was werkelijk gecamoufleerd als een militair, als een acteur uit één of andere rambofilm', zegt dochter Maureen. Plots haalde de jongeman een slagersmes boven en begon ermee te zwaaien. 'Hij stak ermee in mijn richting, maar ik kon me wegtrekken. Opnieuw schreeuwde hij om geld. Zijn mes beefde in zijn handen en de blik in zijn ogen was ongemeen agressief. Ik zag die kwaadaardige ogen afgelopen nacht meermaals opnieuw voor mij.'
Patricia Chatoir wist dat het bittere ernst was en opende meteen de geldlade. 'Ik grabbelde naar de biljetten in de kassa. Hij stak een zwart tasje uit, waar ik het geld instopte. Daarop rende hij naar buiten met de buit, zo'n 600 euro. De muntstukken in de kassa en mijn handtas die vlakbij stond, interesseerden hem blijkbaar niet.' De politie was erg snel ter plaatse met vier patrouille's en startte meteen een zoekactie. 'Ik denk dat hij mij aanvankelijk niet opmerkte', vertelt dochter Maureen. 'Hij stond nog met de deur in zijn handen toen ik met mijn gsm al de politie kon waarschuwen.'
Niet alleen Maureen Meeus sloeg alarm. 'De klant met wie ik aan het telefoneren was, hoorde het geschreeuw en geroep en wist dat het een overval moest zijn. Ook zij alarmeerde de politie', zegt Patricia Chatoir. Bij aankomst van de politie was er van de dief geen spoor meer. In de drukke winkelstraat in de buurt van de markt van Temse merkte niemand een gecamoufleerde jongeman op. De politie vermoedt dat hij in een klaarstaande vluchtauto sprong.
'Het moet een kerel uit de buurt zijn geweest. Aan het uiterlijk te zien ging het om een jongeman van buitenlandse origine, maar hij sprak een Waas dialect.' Patricia Chatoir en dochter Maureen Meeus zijn erg geschrokken en proberen de overval zo snel mogelijk te vergeten. 'Al meer dan 25 jaar baat ik hier het reisbureau uit. Het is de eerste overval en ik hoop ook de laatste. Veel valt er hier voor dieven dan ook niet te rapen. Iedereen betaalt met bankcontact en we hebben nauwelijks nog cash geld in huis.'
Danny Bontinck

Franky (HN)
Franky
Franky
Admin
Admin

Man Aantal berichten : 89
Leeftijd : 65
Woonplaats : Temse
Straatnaam : Leie
Registration date : 11-03-08

http://temsebrug.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum